Xa están procesadas as enquisas!
Referímonos ás que cubriu a xente que se achegou á nosa carpa na xornada na rúa, nun total de 110.
Os resultados arroxados non os podemos tomar como un rigoroso estudo sociolóxico, pero se achegan bastante ao que pensabamos, tendo en conta as lecturas e os materiais traballados durante o curso: a carga mental da muller continúa vixente.
A estrutura da enquisa procede do estudo "Educación para el consumo. Propuestas para un consumo no sexista y crítico", de Inés de Pedro Buesa, un material interesantísimo co que traballamos ao longo da campaña.
Como veredes na outra enquisa, a de autoavaliación, chegamos á conclusión de que o modelo de formulario que utilizamos non foi a mellor elección, porque á xente resultábanlle algúns campos equívocos, e cecáis era demasiado longa para facela na rúa. Noutro contexto tería sido mais operativa. A consecuencia foi que algúns campos foron contestados por toda a poboación pero outros foron deixados en branco por descoñecemento ou desinterese. Pero non obstante pensamos que é un número suficiente de respostas como para facernos unha idea do panorama que nos arrodea.
Achegamos a táboa de resultados que analizaremos brevemente:
PRODUCTO/SERVICIO
|
DECISIÓN DE COMPRA (Quen leva a iniciativa, detectado a necesidade,
buscado a información, feito a “lista”
|
COMPRA
(Quen foi ao mercado, tenda, e quen o pagou)
|
DISFRUTE
|
||||||
MULLER
|
HOME
|
TODOS
|
MULLER
|
HOME
|
TODOS
|
MULLER
|
HOME
|
TODOS
|
|
ALIMENTACIÓN DE DESPENSA
|
45
|
5
|
14
|
39
|
8
|
14
|
5
|
56
|
|
ALIMENTACIÓN DE PRODUTOS
FRESCOS
|
49
|
1
|
10
|
43
|
4
|
10
|
5
|
54
|
|
ROUPA PROPIA
|
37
|
5
|
4
|
37
|
5
|
6
|
16
|
7
|
19
|
ROUPA PARA OUTROS
|
30
|
4
|
16
|
32
|
4
|
13
|
8
|
5
|
35
|
XOGOS, XOGUETES
|
26
|
3
|
12
|
27
|
2
|
13
|
10
|
1
|
31
|
AGASALLOS DE NADAL
|
29
|
3
|
21
|
27
|
4
|
22
|
7
|
1
|
45
|
MATERIAL ESCOLAR
|
34
|
1
|
12
|
38
|
5
|
8
|
10
|
1
|
35
|
AUTOMÓBIL
|
19
|
19
|
22
|
18
|
15
|
24
|
7
|
2
|
46
|
CASA
|
23
|
7
|
28
|
23
|
7
|
28
|
6
|
2
|
45
|
MOBLES
|
27
|
5
|
20
|
25
|
8
|
24
|
7
|
2
|
47
|
ELECTRODOMÉSTICOS
|
22
|
6
|
26
|
21
|
9
|
27
|
6
|
1
|
50
|
SERVIZOS BANCARIOS
|
18
|
11
|
25
|
18
|
12
|
25
|
4
|
1
|
49
|
OUTROS
|
14
|
18
|
12
|
4
|
15
|
4
|
28
|
A enquisa realizouse sobre a seguinte plantilla:
PRODUCTO/SERVICIO
|
DECISIÓN DE COMPRA (Quen leva a iniciativa, detectado a necesidade,
buscado a información, feito a “lista”
|
COMPRA
(Quen foi ao mercado, tenda, e quen o pagou)
|
DISFRUTE
|
|
ALIMENTACIÓN DE DESPENSA
|
||||
ALIMENTACIÓN DE PRODUTOS
FRESCOS
|
||||
ROUPA PROPIA
|
||||
ROUPA PARA OUTROS
|
||||
XOGOS, XOGUETES
|
||||
AGASALLOS DE NADAL
|
||||
MATERIAL ESCOLAR
|
||||
AUTOMÓBIL
|
||||
CASA
|
||||
MOBLES
|
||||
ELECTRODOMÉSTICOS
|
||||
SERVIZOS BANCARIOS
|
||||
OUTROS
|
Cuestións técnicas aparte, a lectura que podemos facer, someramente, é que, como pensabamos, a muller ou ambos son os que "deciden" e/ou "compran" na unidade familiar, sendo disfrutados os produtos por toda a familia. Son moitos menos o caso nos que o home en solitario está ao cargo da decisión ou a compra.
É moi evidente por exemplo, nos campos "alimentación" ou "material escolar" que, como mencionamos antes, o concepto de carga mental está totalmente vixente.
Unha excepción previsible, que coincide cos estereotipos que levamos analizando durante todo o curso, é no caso do automóbil, no que os homes toman máis protagonismo. De feito, o alumnado participante xa fixera esta predición.
Comentarios
Publicar un comentario